האדמו"ר על הפילוג הליטאי: "אין כאן מחלוקת לשם שמים"

    כל המחלוקת היא רק על נציגים וברגע שיש להם נציגים הם הולכים לבחירות דרכינו היא דרך אחרת לגמרי אין כאן מחלוקת לשם שמים ולא על קיום התורה רק על נציגים
    ארי וידר 4 Comment on האדמו"ר על הפילוג הליטאי: "אין כאן מחלוקת לשם שמים"

    באירוע פומבי בביקורו בישראל, תקף האדמו"ר את המפלגות החרדיות, והתייחס בביטול לפילוג בציבור הליטאי • "אין לנו חלק בכל הפוליטיקה בדגל התורה, לא אכפת לנו מי הוא המנהיג של המפלגה ומי שולח נציגים לכנסת"

    צילום: שוקי לרר
    כל המחלוקת היא רק על נציגים וברגע שיש להם נציגים הם הולכים לבחירות דרכינו היא דרך אחרת לגמרי אין כאן מחלוקת לשם שמים ולא על קיום התורה רק על נציגים
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האדמו"ר מסאטמר שנחת אמש בישראל לקראת השבת ההיסטורית שתיערך במירון, השתתף בשמחת בר המצוה של נכדו בביהמ"ד דושינסקיא בירושלים במהלכה התייחס האדמו"ר לסוגיות אקטואליות ואף נשא דברים חריפים.

    בראשית דבריו התייחס האדמו"ר ליהודים הנסמכים על תקציבי המדינה. "ברוך השם הקהילה החשובה של דושינסקיא לא חלק מהם והיהדות החרדית בחו"ל עומדת לימינם ותעמוד לימינם הלאה כמו שהיה בימי דודי (הרה"ק בעל הדברי יואל) ובימי אבי (הרה"ק בעל הברך משה) וככה זה גם היום שבחו"ל".

    במהלך נאומו תקף את חוק הגיוס שאושר בכנסת בהסכמת המפלגות החרדיות. "אנחנו כל הזמן שומעים מה שקורה כאן בישראל ובעיקר בחוק הגיוס שיש הסכמים עם הממשלה".

    והמשיך: "אנחנו נעמוד על כך שלא יהרסו את הישיבות, ההסכמים יש שמצדדים שזה טוב ויש שמצדדים שזה רע וצריכים עורך דין שילמד את ההסכמים אבל המציאות היא שמאז החוק יש עליה במספר המתגייסים החרדים. צריך לדעת שהחטא העיקרי בגיוס הוא שכל באיה לא ישובון. נכון שאין כפיה אבל בפה רך יש עליה רח"ל במתגייסים לצה"ל שזה אבי אבות הטומאה ובעיקר כאשר הבחורים הם לא הכי חזקים ברוחניות והחידוש הוא שאף אחד כאן לא צועק את הצעקה האמיתית שיש איסור ללכת לצה"ל שזה מקום השמד".

    כאן התייחס האדמו"ר לפילוג בציבור הליטאי: "אנחנו היהדות החרדית לא מפלגתיים ואין לנו חלק בכל המפלגות למיניהם ולא בפשרות ובהסכמים אבל גם לא עם כל הפוליטיקה במפלגת דגל התורה, לא אכפת לנו מי הוא המנהיג של המפלגה ומי שולח נציגים לכנסת בסודם אל תבוא נפשי ובקהלם אל תחד כבודי.

    "כל המחלוקת היא רק על נציגים וברגע שיש להם נציגים הם הולכים לבחירות. דרכינו היא דרך אחרת לגמרי אין כאן מחלוקת לשם שמים ולא על קיום התורה רק על נציגים.

    "בחודשים האחרונים נשפכים דם ישראל כמים אנחנו בוכים כל יום על ההרוגים ועל הנפגעים אבל אנחנו יודעים שהאשמים האמתיים הם המתנחלים שמתגרים באומות העולם בארץ ובכל העולם כולו וזה גורם לשנאת ישראל גדולה ולגל הפיגועים הקשה".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      צודק מאוד מוהר"א. כתוב "איזו היא מחלוקת שלא לשמים זו מחלוקת קורח ועדתו" למה לא כתוב מחלוקת משה וקורח ? פשוט. כי משה רבנו דווקא היה נטו לשם שמים. וכך המחלוקת של "הפלס"טינים נגד גדולי הדור כמוה כמחלוקת קורח ועדתו.

      1. מוהר"א דיבר על שני הצדדים, נא לדייק היטיב אם מוהר"א אומר לך משהו

    2. 2

      האם האדמו"ר מסאטמר- קרית יואל רוצה להגיד לנו שגדולי ישראל אין כוונתן לשם שמים ח"ו , האם רבן של ישראל מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך שליט"א אינו לוחם נגד הגיוס במסירות נפש ממש, בזמן שהאדמו"ר מסאטמר יושב על כסאו ולא עושה כלום לאף אחד גם לא בעד חסידיו,